Ruilen & Retourneren
Vul het retourformulier in en kies 1 van de 3 retourmanieren.
Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan mag je bij ons uiteraard je artikel retourneren. Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren. Beschik je niet meer over het retourformulier? Neem dan contact op met onze klantenservice of download het Algemeen Herroepingsformulier.
Er zijn momenteel drie manieren om je bestelling te retourneren:
1. Meest gekozen methode: het pakket wegbrengen bij een DHL Parcelshop (€ 3,95 binnen de Benelux)
Als u een pakket wil retourneren vult u het bijgeleverde leveringsformulier in. Op dit leveringsformulier geeft u aan of u een ruiling of terugbetaling wenst. U geeft ook de gewenste maat en/of kleur aan, wanneer u het item wil ruilen. Het ingevulde leveringsformulier gaat vervolgens, met uw retouritem(s), terug in het pakket. Wij willen u vragen om alle retouren van een bestelling in één zendingspakket te retourneren.
Voor het retourneren van uw pakket kunt u de (oude) barcode op het pakket afplakken en uw bestelling terugsturen via DHL. De retourkosten bedragen € 3,95. Dit bedrag wordt door ons ingehouden op het terug te betalen bedrag. DHL biedt nu ook de mogelijkheid om uw pakket printloos retour te sturen met een QR-code via het retourportal. Dit werkt eenvoudig en is milieuvriendelijker! Het is ook nog steeds mogelijk om gebruik te maken van een retourlabel. Omdat niet alle servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we u om het label zelf te printen en op het retourpakket te plakken. Bewaar het verzendbewijs van uw retourzending goed, totdat u een bevestiging van ons heeft ontvangen dat uw retour is ontvangen en volledig is verwerkt.
Dichtstbijzijnde DHL Servicepoint > https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/dhl-servicepoints
2. Zelf opsturen (via PostNL) - € 6,95 (indicatie)
Bomont Retourenafdeling, Anodeweg 62, 4338 RA Middelburg
Let op: wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets misgaat).
Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is. Binnen +/- 7 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten. Heb je gekozen voor Riverty? Dan ontvang je 3 dagen na de retourbevestiging een gecorrigeerde factuur in je email.
3. Gratis retourneren in de winkel
Geef jouw retourpakketje gemakkelijk af in één van onze winkels, je betaalt dan geen retourkosten. Bekijk de openingstijden van onze winkels hier.
Ruilen?
Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.
De artikelen moet in de originele verpakking of een andere gelijkwaardige, stevige verpakking worden geretourneerd. Wanneer je de volledige bestelling retour stuurt heb je recht op terugbetaling van de gemaakte verzendkosten voor de heenzending. Het risico van het retourneren zijn voor rekening van de koper.
De artikelen worden niet terug genomen indien het artikel:
- Beschadigd is of slijtage vertoond.
- Gedragen is (buiten het normale passen om).
- Je hebt getracht een gebrek te herstellen
- De gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.
Is je retourformulier niet meegeleverd of kwijt?
Download algemeen Retourformulier
Woont u niet in Nederland?
België
Je kunt het pakket retourneren via een punt van Bpost met de onderstaande link. DHL vraagt om afmetingen, voor een juiste afwikkeling hebben wij invultips bijgevoegd.
www.bomont.nl/retouren/
Let op, invultips voor het formulier: Wij adviseren je bij gewicht 1 (KG) in te vullen en kies bij formaat de optie JA. Verstuur s.v.p. alle retouren van 1 bestelling in 1 zending retour.
Duitsland
Je kunt het pakket retourneren naar onderstaand adres.
Bomont Centraal
Retourenafdeling
Anodeweg 62
4338 RA Middelburg
Als u een pakket wil retourneren vult u het bijgeleverde leveringsformulier in. Op dit leveringsformulier geeft u aan of u een ruiling of terugbetaling wenst. U geeft ook de gewenste maat en/of kleur aan, wanneer u het item wil ruilen. Het ingevulde leveringsformulier gaat vervolgens, met uw retouritem(s), terug in het pakket. Wij willen u vragen om alle retouren van een bestelling in één zendingspakket te retourneren.
Voor het retourneren van uw pakket kunt u de (oude) barcode op het pakket afplakken en uw bestelling terugsturen via DHL. De retourkosten bedragen € 3,95. Dit bedrag wordt door ons ingehouden op het terug te betalen bedrag. Omdat niet alle geopende servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we u om het label zelf te printen en op het retourpakket te plakken. Bewaar het verzendbewijs van uw retourzending goed, totdat u een bevestiging van ons heeft ontvangen dat uw retour is ontvangen en volledig is verwerkt.
Retourlabel aanmaken > www.bomont.nl/retouren/
Dichtstbijzijnde DHL Servicepoint > https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/dhl-servicepoints
Heb je een artikel gekocht en vertoond deze na een bepaalde tijd klachten en kan je redelijkerwijs verwachten dat het artikel na deze periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan?
In dat geval kun je gebruik maken van jouw recht van reclamatie. Stuur in dit geval een e-mail naar webshop@bomont.nl met een duidelijke beschrijving van de klacht, aankoopgegevens en een foto indien mogelijk. Als de klacht gegrond is, zullen wij indien mogelijk het artikel repareren, vervangen of een andere passende oplossing aanbieden.
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door: Beschadiging door opzet of nalatigheid; Normale slijtage en/of; Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing. In alle gevallen bewaken wij een snelle afhandeling van de klacht.
Het werkt bijna hetzelfde als retourneren. Het enige verschil is dat je ruilen aanvinkt op het retourformulier en daarachter vul je in tegen welke kleur en maat je het artikel wilt ruilen.
Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.
Mocht het gewenste artikel toch onverhoopt niet voorradig zijn dan zullen wij het verschuldigde bedrag terugstorten via de betaalmethode die je gebruikt hebt voor het plaatsen van je bestelling.
Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan mag je bij ons uiteraard je artikel retourneren.
Woon je niet in Nederland?
Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren. Beschik je niet meer over het retourformulier? Neem dan contact op met onze klantenservice of download het Algemeen Herroepingsformulier.
België
Je kunt het pakket retourneren via een punt van Bpost met de onderstaande link. DHL vraagt om afmetingen, voor een juiste afwikkeling hebben wij invultips bijgevoegd.
Let op, invultips voor het formulier: Wij adviseren je bij gewicht 1 (KG) in te vullen en kies bij formaat de optie JA. Verstuur s.v.p. alle retouren van 1 bestelling in 1 zending retour.
Duitsland
Je kunt het pakket retourneren naar onderstaand adres.
Bomont Centraal
Retourenafdeling
Anodeweg 62
4338 RA Middelburg
Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is.
Binnen +/- 7 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten. Heb je gekozen voor Riverty? Dan ontvang je 3 dagen na de retourbevestiging een gecorrigeerde factuur in je email.
Ruilen
Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.
De artikelen moet in de originele verpakking of een andere gelijkwaardige, stevige verpakking worden geretourneerd. Wanneer je de volledige bestelling retour stuurt heb je recht op terugbetaling van de gemaakte verzendkosten voor de heenzending. Het risico van het retourneren zijn voor rekening van de koper.
De artikelen worden niet terug genomen indien het artikel:
Beschadigd is of slijtage vertoond.
Gedragen is (buiten het normale passen om).
Je hebt getracht een gebrek te herstellen
De gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.
1. Meest gekozen methode: 3,95 via een DHL servicepoint (binnen de Benelux)
Als u een pakket wil retourneren vult u het bijgeleverde leveringsformulier in. Op dit leveringsformulier geeft u aan of u een ruiling of terugbetaling wenst. U geeft ook de gewenste maat en/of kleur aan, wanneer u het item wil ruilen. Het ingevulde leveringsformulier gaat vervolgens, met uw retouritem(s), terug in het pakket. Wij willen u vragen om alle retouren van een bestelling in één zendingspakket te retourneren.
Voor het retourneren van uw pakket kunt u de (oude) barcode op het pakket afplakken en uw bestelling terugsturen via DHL. De retourkosten bedragen € 3,95. Dit bedrag wordt door ons ingehouden op het terug te betalen bedrag. DHL biedt nu ook de mogelijkheid om uw pakket printloos retour te sturen met een QR-code via het retourportal. Dit werkt eenvoudig en is milieuvriendelijker! Het is ook nog steeds mogelijk om gebruik te maken van een retourlabel. Omdat niet alle servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we u om het label zelf te printen en op het retourpakket te plakken. Bewaar het verzendbewijs van uw retourzending goed, totdat u een bevestiging van ons heeft ontvangen dat uw retour is ontvangen en volledig is verwerkt.
Retourlabel aanmaken > www.bomont.nl/retouren/
Dichtstbijzijnde DHL Servicepoint > https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/dhl-servicepoints
2. Retourneren in een filiaal - GRATIS
Breng jouw retourpakketje gemakkelijk naar één van onze winkels. Je betaalt dan geen retourkosten. Bekijk onze openingstijden hier.
3. Zelf opsturen (via PostNL) - 6,95 (indicatie)
Stuur jouw retour op naar het adres Bomont Retourenafdeling, Anodeweg 62, 4338 RA Middelburg via een PostNL punt bij jou in de buurt
Let op: wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets mis gaat).
Zodra wij jouw retourpakket hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging e-mail waarin wij de retourontvangst bevestigen. Let op in drukke periodes kunnen er soms een aantal dagen tussen het ontvangen en het verwerken van jouw retourpakket zitten.
Heb je een bevestiging ontvangen van jouw retourzending?
Dan zullen wij binnen 2-7 werkdagen het verschuldigde bedrag naar je overmaken of zal de factuur in het geval van achteraf betaling worden aangepast. Heb je verzocht om een ruiling dan zullen wij uiteraard zo snel mogelijk het nieuwe artikel naar je toe zenden (je wordt hier via de e-mail van op de hoogte gehouden).