Over Bomont

Bomont is dé Zeeuwse retailer met een gecombineerd assortiment van fashion en lifestyle artikelen van meer dan 160 topmerken. Met ons assortiment, voor dames, heren en wonen, is Bomont voor iedereen! Met onze dertien inspirerende fysieke winkels en een webshop verrassen we jou elke dag weer met een persoonlijke en uitgebreide collectie. Voor onze webshop pakken wij dagelijks honderden pakketjes met veel plezier in. Wij hebben één doel, jou blij maken met onze mooie producten en verrassende service!

Wij zorgen ervoor dat je bij ons dan ook altijd de perfecte mix vind tussen eigentijdse en tijdloze items. Met meer dan 160 betrouwbare en transparante merken in ons assortiment, bieden wij jou een palet aan kledingstijlen en inspiratie. Hoogwaardige kwaliteit voor een eerlijke prijs.

Bij Bomont sta jij centraal! Waan je in een inspirerende winkelomgeving en laat je adviseren door onze deskundige collega's. Wij stellen jou op je gemak voor de optimale winkelbeleving. Niet alleen in de winkel, maar ook op onze webshop voel jij je vertrouwd. Het verlengde van onze stijl en service is hier in alles te voelen. Gezellig, warm en persoonlijk.

Onze winkels

Bomont werd in 1988 opgericht onder de naam Bouwman New Classic Lifestyle, begonnen als een klein toeristenwinkeltje in het pittoreske Zeeuwse dorp Domburg. Door de enorme populariteit groeide de winkel al snel uit tot de eerste Bomont-winkel zoals we die nu kennen. Wat begon als een bescheiden familiebedrijf, is inmiddels uitgegroeid tot een onderneming met 13 winkels verspreid over drie prachtige provincies: Zuid-Holland, Zeeland, en Noord-Brabant. Onze nieuwste winkel, geopend in 2024 in Udenhout, markeert een nieuwe mijlpaal in onze rijke geschiedenis.

Bekijk onze winkelpagina

De studio

Binnen onze fotostudio wordt elk item zorgvuldig geïnspecteerd, gefotografeerd en online gezet. Zo krijg jij als klant een helder en realistisch beeld van de producten die je wilt aankopen, en inspiratie waarmee je het zou kunnen stijlen. We presenteren onze kleding op verschillende manieren, zodat elke klant zich kan identificeren met zijn/haar eigen stijl.

We hebben twee verschillende studio’s om dit te realiseren. In onze kleine studio maken we gedetailleerde productfoto’s van zowel de voor- als achterkant van de kleding en accessoires. Dit geeft je een duidelijk beeld van het product zelf. In de grote studio gaan onze modellen voor de camera, zodat je kunt zien hoe het kledingstuk eruitziet wanneer het gedragen wordt. Dit helpt je om een compleet beeld te krijgen van de pasvorm en uitstraling.

Bij ons draait alles om het creëren van een optimale Bomont shopervaring waarbij je met vertrouwen je nieuwe favoriete kledingstuk kunt bestellen.

Bomont Tijdlijn

"Bij Bomont draait het om meer dan winkelen alleen. De unieke combinatie van stijlvolle kleding en sfeervolle woonaccessoires zorgt voor een warme, uitnodigende sfeer, waarin je je altijd welkom voelt. Of je nu op zoek bent naar de nieuwste trends of iets bijzonders voor je interieur, winkelen bij ons is altijd gezellig en ontspannen. Ons team staat klaar met persoonlijk advies, zonder dat je het gevoel hebt dat je iets moet kopen, zodat je in alle rust kunt ontdekken wat bij je past."

Ron Bouwman

Directeur Bomont

Het Verhaal Achter de Naamsverandering

De naam 'Bomont' is ontstaan uit een combinatie van toeval, strategische keuzes en de groei van de winkel. Oorspronkelijk heette de winkel ‘Bouwman’ vernoemd naar de oprichter en zijn familie. Naarmate de winkel zich verder ontwikkelde en steeds meer online actief werd, ontstond er een behoefte aan een naamsverandering. De eerdere namen, zoals 'Bouwman New Classic Lifestyle' en 'Bouwman Cadeau', pasten goed bij de toenmalige winkel, maar er was behoefte aan een naam die meer merkidentiteit uitstraalde, uniek was in de markt en toch nog een link had met 'Bouwman.'

Het idee voor 'Bomont' ontstond uit een toevallige gebeurtenis tijdens een bezoek aan een restaurant in Parijs. Bij het reserveren werd de naam 'Bouwman' verkeerd verstaan als "Beaumont," wat leidde tot een speelse bijnaam. Als gevolg van deze gebeurtenis werd 'Bomont' opgenomen in de lijst met potentiële namen. Uiteindelijk werd 'Bomont' geselecteerd, omdat het aan alle eisen voldeed en bovendien een uniek verhaal had.

De nieuwe naam werd in 2012 geïntroduceerd, net nadat de webshop van Bomont online ging. De naamsverandering verliep soepel, zonder grote problemen bij de klanten. De introductie van de nieuwe naam werd feestelijk ondersteund door de commissaris van Koning van Zeeland, die de winkel officieel opende, wat een mooi moment markeerde voor het merk.

Sindsdien is 'Bomont' een herkenbare naam geworden, zowel in de fysieke winkels als online, en vormt het de basis van de unieke winkelervaring die Bomont biedt. 
"Bomont is een dynamische en groeiende organisatie, waarbij geen een dag hetzelfde is. De Zeeuwse organisatie is een echt leer- en werkbedrijf, waarbij veel ruimte is voor eigen inbreng en creativiteit. Bomont is een echt familiebedrijf, waarbij je onderdeel uitmaakt van de Bomont familie. Er heerst een gezellige sfeer waarbij met elkaar hard wordt gewerkt aan hetzelfde doel. Wat ik persoonlijk ook wel kan waarderen, is dat we open staan om elkaar te helpen. Als er bijvoorbeeld een grote actie is opgezet vanuit de afdeling Marketing waarvan we weten dat de druk in het magazijn toeneemt, dan helpen we elkaar. Het team bestaat uit meer dan 400 gepassioneerde collega’s met affiniteit voor de producten en de organisatie."

Nawish Baars

Directeur Bomont

Blijf op de hoogte!

Volg @bomont.nl op Instagram & Facebook en schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van (exclusieve) acties, de nieuwste items & trends en nog veel meer!

Instagram   Facebook

Schrijf je in voor de nieuwsbrief